Soft Skill Academy

register
info
ΣΧΕΤΙΚΑ

Soft Skills Academy

Tι είναι το Soft Skills Academy;

Τo Soft Skills Academy πρόκειται για ένα καινοτόμο και διαδραστικό 4-ήμερο σεμινάριο ανάπτυξης και εξάσκησης προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων (soft skills). Απευθύνεται σε φοιτητές και νέους αποφοίτους Ανώτατης Εκπαίδευσης, σε μία προσπάθεια κάλυψης του κενού που παρουσιάζουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα στην καλλιέργεια των soft skills. Ειδικά καταρτισμένοι trainers και υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού εταιρειών αναλαμβάνουν τις δύο ομάδες συμμετεχόντων με στόχο να αναδείξουν τις δεξιότητές τους μέσω μιας σειράς βιωματικών εκπαιδεύσεων (trainings).


Soft Skills

Γιατί είναι σημαντικά τα soft skills;

Τα soft skills είναι δεξιότητες που αντιλαμβανόμαστε ποιοτικά και σχετίζονται άμεσα με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ατόμου. Ενδεικτικά, ως soft skills, αναφερόμαστε σε Leadership, Communication Skills, Presentation Skills, Teamwork, Decision Making, Project Management, Conflict Management, Emotional Intelligence, Creative Thinking, Problem Solving. Συνδέονται με τις διαπροσωπικές σχέσεις του ατόμου, την ικανότητα του να αλληλεπιδρά με το κοινωνικό του περιβάλλον, καθώς και την απόδοση του στον εργασιακό χώρο. Τα soft skills, σε αντιπαραβολή με τα hard skills, δεν αποτελούν ποσοτικοποιήσιμες δεξιότητες, αλλά κατακτώνται εμπειρικά. Τα trainings του Soft Skills Academy παρέχουν πιο συστηματοποιημένα αυτή τη γνώση για τη γρηγορότερη και μεθοδικότερη καλλιέργειά τους. Αδιαμφισβήτητα, πλέον και η αγορά εργασίας επιτάσσει την ικανοποιητική επάρκεια αυτών των χαρακτηριστικών από τους υποψήφιους εργαζομένους.


Όραμα

Γιατί υπάρχει το Soft Skills Academy;

Όραμά μας είναι κάθε νέος να έχει τη δυνατότητα εκπαίδευσης πάνω σε θέματα μη τυπικής μάθησης ώστε να αναπτύξει τις κοινωνικές του δεξιότητες στο βέλτιστο βαθμό και κατ’ επέκταση να εφοδιαστεί κατάλληλα τόσο για τον επαγγελματικό τομέα όσο και και τη ζωή του γενικότερα.



Ημερομηνία

Φέτος, το Soft Skills Academy θα διεξαχθεί Πέμπτη 03 έως και Κυριακή 06 Νοεμβρίου 2016.


Τοποθεσία

Το Soft Skills Academy 2016 θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη του Κόμβου Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων- INNOVATHENS στο χώρο του. Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Κτίριο Αεριοφυλάκιο 2, Πειραιώς 100, Γκάζι, 11854 Αθήνα


TRAINERS

Βάσια Γιαννακοπούλου

«Σκέψου πως οι σπουδές και η εμπειρία σου μέχρι στιγμής είναι ένα αμάξι γεμάτο βενζίνη. Τα soft skills είναι κρυμμένα στην ερώτηση: πόσο έξυπνα ξέρεις να οδηγείς στην αγορά εργασίας της Ελλάδας;»

H Βάσια Γιαννακοπούλου είναι Επιστημονική Συνεργάτης της εταιρίας Career In Progress και NLP Certified Master Practitioner από το NLP University της Santa Cruz, California. Στα αντικείμενα ενασχόλησής της, περιλαμβάνονται το Neuro, Academic & Career Coaching μαθητών, φοιτητών και ατόμων με επαγγελματικές αναζητήσεις, καθώς και το performing σε Workshops και Εκδηλώσεις. Δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο χώρο της Εκπαίδευσης & της Απασχόλησης από το 2012, με έμφαση στην εταιρική επικοινωνία των οργανισμών, τη διαχείριση σχέσεων με πελάτες και τη στελέχωση του ανθρώπινου δυναμικού τους. Το ακαδημαϊκό της υπόβαθρο προέρχεται από σπουδές στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, προσανατολισμένες στο Μarketing και το Human Resources Management από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Αντώνης Δάσκος

«Οι δεξιότητες των στελεχών επιχειρήσεων μπορεί να είναι τεχνικές (hard skills) ή συμπεριφοριστικές (soft skills). Είναι οι τεχνικές δεξιότητες που συνήθως βοηθούν ένα στέλεχος να προσκληθεί σε μια συνέντευξη (Interview) αλλά είναι οι συμπεριφοριστικές (soft skills) δεξιότητες που θα καθορίσουν αν το στέλεχος θα ξεχωρίσει στην συνέντευξη και στην συνέχεια αν θα διατηρήσει την θέση του καθώς και αν εξελιχθεί στην επιχείρηση.»

Απόφοιτος του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ο.Π.Α). Κάτοχος MSc. με διάκριση σε Computer Science (Software Engineering) του Πανεπιστημίου Birmingham (UK) και MBA του Open University of UK. Έχει διατελέσει Ανώτερο Στέλεχος μεγάλων Ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων (Bull A.E.E., Interface (Ομίλου ALTEC), Microsoft Hellas και Mercedes Benz Hellas), ενώ έχει εργαστεί σε Ελλάδα και Εξωτερικό. Τα τελευταία 12 χρόνια, είναι Διευθύνων Σύμβουλος και Master Trainer της εταιρίας DOOR Training & Consulting. Είναι πιστοποιημένος international trainer για τις εταιρίες Microsoft, Phillip Morris και Harley Davidson ενώ διαθέτει πιστοποίηση ως εκπαιδευτής από το Εθνικό Κέντρο Πιστοποιήσεων (ΕΚΕΠΙΣ) και την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Κύπρου (ΑΝΑΔ). Έχει εκπαιδεύσει περισσότερα από 25.000 στελέχη επιχειρήσεων, διαθέτει διδακτική εμπειρία 14.500 ωρών και έχει υποστηρίξει ως coach περισσότερα από 350 ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων σε Ελλάδα και Κύπρο.

Άγγελος Ιωακειμίδης

«Οι άνθρωποι έχουμε κάποια κοινά, μέσα στην διαφορετικότητά μας, που ορίζονται και μας ορίζουν. Ο ορισμός των "Soft Skills" πέφτει μέσα στον τομέα της πρακτικής ψυχολογίας, που τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος, πιο μακρυά από την ακαδημαϊκή κοινότητα, και κοντύτερα στο εργασιακό περιβάλλον. Τελικά και ουσιαστικά, είναι ένας τρόπος να καταλάβουμε καλύτερα τον εαυτό μας, τους γύρω μας, αλλά και τους κοινωνικούς μηχανισμούς, και να βελτιώσουμε την σχέση μας με την κοινωνία γενικότερα, απολαμβάνοντας περισσότερη ευτυχία από την καθημερινότητά μας. Τόσο απλά.»

Ο Άγγελος Ιωακειμίδης έχει πτυχίο Υπολογιστικής Φυσικής από το πανεπιστήμιο του Κεντ στην Αγγλία, και το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του έχει εργαστεί στον τομέα της Πληροφορικής, σε Αθήνα και Πράγα, σε εταιρίες όπως η IBM, η Lenovo και η Oracle. Τα αντικείμενα εργασίας του ήταν σε θέσεις τεχνικες, πωλήσεων, διευθυντικές, και συνδιασμούς αυτών. Μέσω της Oracle, είχε την ευκαιρία να αποκτήσει και ένα ακόμα πτυχίο σε Πρακτικές Πωλήσεων από το πανεπιστήμιο DIT του Δουβλίνου. Καθόλη τη διάρκεια της εργασίας του, έχει εκπαιδευτεί στον τομέα των τεχνικών πωλήσεων, νοητικής επανεκπαίδευσης και επικοινωνίας, όπως και διοίκησης και αυτο-διοίκησης. Τελευταία, έχει ασχοληθεί με την δημιουργία συνεπτυγμένων, πρακτικών σεμιναρίων με θέματα των λεγόμενων "Soft Skills" όπως Δεξιότητες Παρουσιάσεων, Διαχείρισης Χρόνου, Άγχους και Προτεραιοτήτων, Ηγεσίας, Πωλήσεων, που προσφέρει είτε με την μορφή παρουσιάσεως είτε με την μορφή coaching, σε πιο συγκεκριμένα ατομικά θέματα.

Γιώργος Καραθάνος

«Ήπιες ικανότητες είναι η ακριβής μετάφραση του όρου αλλά όχι η απόδοσή του. Η ουσία των soft skills βρίσκεται στην γνωριμία και καλλιέργεια των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας ενός ανθρώπου και οι οποίες στοχεύουν στην ανάπτυξη, διατήρηση και εξέλιξη των σχέσεών του τόσο με τον ίδιο τον εαυτό του όσο και με τους άλλους (κυρίως στον επαγγελματικό τομέα, χωρίς να αποκλείεται η χρήση τους και στον προσωπικό). Οι soft skills στοχεύουν στην ανάδειξη μέσα από την γνώση πτυχών του ανθρώπου οι οποίες με την κατάλληλη προετοιμασία μπορεί να γίνουν το έναυσμα για ουσιαστική και αποτελεσματική αυτογνωσία.»

O Δρ. Γιώργος Καραθάνος είναι Doctorate in Communications, MΑ in Communications – Crisis Management, Media Training, Master Executive Coach – AC accredited. Οι επαγγελματικές ιδιότητες του Γιώργου Καραθάνου είναι Σύμβουλος Επικοινωνίας-Crisis Management , Media Trainer, Εγκεκριμένος Executive Coach, Διευθύνων Σύμβουλος της www.internationalelearningacademy.com (ηλεκτρονική εξ αποστάσεως εκπαίδευση), Master Executive Coach – AC accredited, αποκλειστικός Πιστοποιημένος Εισηγητής των Σεμιναρίων του Henshall Centre, κέντρο εκπαίδευσης επαγγελματιών Επικοινωνίας – Δημοσίων Σχέσεων στην Μ. Βρετανία για Ελλάδα, Κύπρο και Βαλκάνια, επίσημος Αντιπρόσωπος της Irish Academy of PR για Ελλάδα και Κύπρο, επιστημονικός Συνεργάτης (συγγραφέας και εκπαιδευτής) Εκπαίδευσης Distance Learning & KEK του ΕΚΠΑ (Πανεπιστήμιο Αθηνών) και λέκτωρ της Αστυνομικής Ακαδημίας Κύπρου και συγγραφέας σε θέματα Επικοινωνίας. Έχει συμπληρώσει περισσότερες από 20.000 ώρες εκπαίδευσης σε περισσότερους από 8.000 εκπαιδευομένους.

Σοφία Κατσαούνη

«Τα soft skills είναι απαραίτητο συστατικό για κάθε επιτυχημένη επαγγελματική και προσωπική σχέση. Ο τρόπος για να το αποκτήσεις είναι τα soft skills training.»

H Σοφία Κατσαούνη είναι φοιτήτρια του Πανεπιστημίου Πατρών και συγκεκριμένα του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών, με κατεύθυνση τα Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου. Είναι μέλος της EESTEC από τον Μάιο του 2014 και από τότε έχει καταλάβει την σπουδαιότητα των soft skills μιας και το πρώτο της EESTEC Event περιελάμβανε καθημερινά soft skills trainings. Έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία τα τελευταία 2 χρόνια σαν μέλος του Προεδρείου της EESTEC LC Patras, σαν Academic coordinator στα 2 τελευταία International Event του LC και πλέον σαν μέλος της Oversight Committee του φετινού προεδρείου της EESTEC LC Patras. Έχει παρακολουθήσει τουλάχιστον 60 ώρες soft skills trainings πράγμα το οποίο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόφασή της να γίνει και εκείνη EESTEC Trainer. Σε εθελοντικό επίπεδο ασχόλειται με την πραγματοποίηση soft skills trainings μέσα στην EESTEC, συγκεκριμένα πάνω σε θέματα όπως Communication skills, Delegation, Body Language.

Χρήστος Κωνσταντινίδης

«Μια ομάδα χωρίς άτομα με Soft Skills είναι σαν μια πίτσα χωρίς τυρί. Τα Soft Skills αποτελούν απαραίτητο συστατικό για την πετυχημένη συνεργασία μεταξύ των μελών.»

O Χρήστος Κωνσταντινίδης είναι συνιδρυτής στην εταιρεία SourceLair ΙΚΕ και εργάζεται σε αυτή τα τελευταία 3 χρόνια στο κομμάτι του Customer Development. Είναι απόφοιτος του ΕΜΠ και συγκεκριμένα της σχολής των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Στο παρελθόν έχει ηγηθεί διαφόρων εθελοντικών ομάδων με αποτέλεσμα την επιτυχημένη διεκπεραίωση πολλών τοπικών και διεθνών projects με κορυφαίο το Job Fair Athens 2013. Εγινε επίσημος EESTEC Soft Skills Trainer τον Οκτώβρη του 2012 και έκτοτε έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμα Soft Skill trainings με εξειδίκευση σε θέματα όπως Project Management, Facilitation, Team Building, Motivation και Leadership.

Χριστίνα Λάσκαρη

«Τα soft skills είναι η πανοπλία κάθε εργαζομένου για να γίνει από απλός εκτελεστής της εργασίας του, πολύτιμος συνεργάτης και αποτελεσματικός διαχειριστής του αντικειμένου του.»

Η Χριστίνα Λάσκαρη κατέχει πολυετή εμπειρία ως Manager στο The American College of Greece, Part-time Instructor στο Deree Graduate School, Freelance Soft-Skills Trainer και συνεργάτης των TEAM Management Consultants, Forum International Training, Executive, MBA Local Tutor στο ICON INTERNATIONAL (University of Leicester, UK), Advisor στο ICBS ATHENS BUSINESS SCHOOL (Kingston University, UK), την ELLINIKI ETAIRIA στο θέμα The Hellenic Society for the Protection of the Environment and the Cultural Heritage, Human Resources Coordinator Greece & Cyprus στην εταιρία COCA-COLA HELLAS S.A. και Human Resources Consultant στην KANTOR Management Consultants S.A. Η εκπαίδευση της πιστοποιείται από το Columbia University, Teachers College - New York, M.A. in Organizational Psychology, Kappa Delta Pi member. The American College of Greece, Deree College, GREECE B.A. σε Ψυχολογία/Κοινωνιολογία, Academic Honors List.

Σοφία Μακρή

«Τα Soft Skills σχετίζονται άμεσα με το βαθμό ανάπτυξης της προσωπικότητας του ατόμου και αποτελούν το κλειδί για την επαγγελματική και επιχειρηματική ζωή. Μπορούν να απογειώσουν ή να υπονομεύσουν μια καριέρα. Δεν διδάσκονται και δεν μετρώνται εύκολα. Καλλιεργούνται ωστόσο βιωματικά σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας και πιο εντατικά μέσω soft skills trainings.»

Η Σοφία Μακρή είναι Πολιτικός Επιστήμων και Σύμβουλος Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, απόφοιτος του Τμήματος Πολιτικής και Δημόσιας Διοίκησης του ΕΚΠΑ, κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο και Πολιτική από το Πάντειο Πανεπιστήμιο, με κατάρτιση συμβούλου διαχείρισης ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εκπαιδεύτριας ενηλίκων και συμβούλου κοινωνικής οικονομίας. Υπήρξε Σύμβουλος Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων από το 2007 και στην Ειδική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας για 2,5 χρόνια, καθώς συμμετείχε στο σχεδιασμό και στη χάραξη πολιτικής θεμάτων εκπαίδευσης. Τα τελευταία τρία χρόνια δραστηριοποιείται επίσης κοινωνικά, ως συνιδρύτρια και εταίρος της κοινωνικής επιχείρησης αέλια (www.aelialab.gr), για τη στήριξη νέων σε θέματα εργασίας και επαγγελματικής ζωής, με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάδειξη της σημασίας των κοινωνικών δεξιοτήτων (Soft Skills). Έχει αποκτήσει εμπειρία ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων σε βιωματικά εργαστήρια κοινωνικών δεξιοτήτων και είναι η Συντονίστρια του Προγράμματος «Επινήσια Ηώς». Στο παρελθόν δούλεψε εθελοντικά σε Ερευνητικά Κέντρα Μελετών, στο Υπουργείο Εξωτερικών και στο Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.Έχει επίσης, συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα Socrates Erasmus, Grundtvig και Erasmus+.

Χάρης Στρατήγης

«Τα soft skills δεν τα αποκτάς, αλλά είναι ικανότητες που έχεις κρυμένες μέσα σου και πρέπει να ανακαλύψεις πως να τις ξεκλειδώσεις. Τα soft skills trainings είναι το κλειδί.»

Ο Χάρης Στρατήγης είναι πεμπτοετής φοιτητής της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με κατεύθυνση Πληροφορικής και Διοίκησης. Τα τελευταία 3 χρόνια ασχολείται ενεργά με τον εθελοντισμό, κυρίως μέσω του φοιτητικού οργανισμού της EESTEC, μέσω της οποίας έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία ως πρόεδρος του οργανισμού αλλά και ως μέλος οργανωτικών επιτροπών ημερίδων, workshop, σεμιναρίων και άλλων δράσεων, ενώ έχει παρακολουθήσει δεκάδες ώρες soft skills trainings. Τον τελευταίο χρόνο ασχολείται ο ίδιος με την εκπαίδευση μετά την κατάρτισή του ως Trainer από την International Training Team της EESTEC. Σε εθελοντικό επίπεδο ασχολείται με soft skills trainings μέσα στην EESTEC έχοντας εξειδίκευση σε θέματα όπως Project Management, Conflict Management, Communication Skills και Group Dynamics, ενώ σε επαγγελματικό επίπεδο σε Communication & Collaboration Tools trainings μέσα στην Bosch Hellas.

Κωνσταντίνος Φερτάκης

«Τα Soft Skills αποτελούν το αόρατο γρανάζι που επιτρέπει σε μια ομάδα ατόμων αλλά και στο ίδιο το άτομο, να πετύχει το μέγιστο των δυνατοτήτων τους, εκπληρώνοντας παράλληλα τους στόχους που θέτουν.»

Ο Κωνσταντίνος Φερτάκης είναι φοιτητής της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο πέμπτο έτος, με εξειδίκευση στα Υπολογιστικά Συστήματα. Από το πρώτο έτος φοίτησης στη σχολή, ενεπλάκη ενεργά με τον εθελοντισμό και συγκεκριμένα με την φοιτητική οργάνωση EESTEC, όπου διετέλεσε για 2 συνεχόμενες χρονιές μέλος του προεδρείου της Τοπικής Επιτροπής και συνέχισε ως μέλος της Oversight Committee. Παράλληλα ο Κωνσταντίνος αποτελεί μέλος της εθελοντικής Διασωστικής & Ναυαγοσωστικής Ομάδας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Είχε παρουσιάσει εξαρχής ενδιαφέρον για τα Soft Skills, συμμετέχοντες σε πολυάριθμα trainings τόσο στη Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. To ενδιαφέρον αυτό εξελίχθηκε σε πάθος, έτσι το 2014 έγινε EESTEC Soft Skills Trainer και ξεκίνησε το δικό του ταξίδι στην εκπαίδευση ατόμων. Επαγγελματικά αυτή τη περίοδο εργάζεται στη Robert Bosch με αντικείμενο της εκπαίδευση των εργαζομένων πάνω σε Cloud Based Collaboration and Communication Tools.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

EESTEC LC Athens

Η EESTEC είναι εθελοντικός, μη κυβερνητικός, μη κερδοσκοπικός πανευρωπαϊκός οργανισμός φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Δραστηριοποιείται σε 28 χώρες και 53 πολυτεχνεία σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το όραμα της είναι να ενώσει τους φοιτητές Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και Μηχανικούς Υπολογιστών σε όλη την Ευρώπη με σκοπό να φτάσουν στο αποκορύφωμα της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους εξέλιξης. Η EESTEC T.E. Αθήνας -μέλος της EESTEC Διεθνούς από την ίδρυσή της το 2004- έχει εξελιχθεί δυναμικά σε μια από τις πιο ενεργές πανευρωπαϊκά με περισσότερα από 800 εγγεγραμμένα μέλη και πάνω από 130 ενεργά στελέχη. Μέσω των δράσεων της πραγματώνει στόχους όπως η σύνδεση των πανεπιστημίων και της αγοράς εργασίας, η προώθηση της διαφορετικότητας μεταξύ των ευρωπαϊκών πολιτισμών, η ενθάρρυνση των προσωπικών στρατηγικών ανάπτυξης και η επίτευξη υψηλών τεχνικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, μέσω της ομαδικής εργασίας.

Site: eestec.ntua.gr


Οργανωτική Επιτροπή





Λεωνίδας Αβδελάς
Head Organizer

Γιώργος Περράκης
Academics Coordinator

Έλενα Ξάνθη
Logistics Coordinator

Ευθύμης Καρύδης
Public Relations Coordinator

Μαρία Μπαλάσκα
Human Resources Coordinator


Εθελοντές



Logistics Team




Αρτεμησία Σουμπασάκου

Ειρήνη Κορτσινόγλου

Ίλια Διολέτη

Κατερίνα Καινούργιου

Κατερίνα Καλαϊτζάκη

Μιχάλης Λεφαντζής


Public Relations Team




Ιωάννα Κορκοβίλη

Κοσμάς Στεφανόπουλος

Λευτέρης Κριτσωτάκης

Μαρία Αλεξάκη

Μαριλένα Οικονομοπούλου

Τίτα Παγουλάτου

Χρύσα Σταυροπούλου


ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ

Με την υποστήριξη του Κόμβου Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων - INNOVATHENS”

ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ





ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ





Σας ευχαριστούμε θερμά για τη συνεισφορά σας στο σκοπό του Soft Skills Academy!

ΑΡΘΡΑ

«Οι υποψηφιοι χρειαζεται να διαθετουν καλες επικοινωνιακες δεξιοτητες». Δηλαδη;

Αρχικά, ας λύσουμε το μυστήριο που υπάρχει για το διαχωρισμό των αποκαλούμενων hard και soft skills. Οι εργοδότες έχουν ως προτεραιότητα την προσέλκυση υποψηφίων με συγκεκριμένα hard skills. Αυτά είναι ενδείξεις ότι οι υποψήφιοι διαθέτουν το απαραίτητο πτυχίο, τα συγκεκριμένα χρόνια προϋπηρεσίας σε αντίστοιχη θέση, είναι μέλη κάποιου επιμελητηρίου ή είναι κάτοχοι κάποιας πιστοποίησης. Όλα τα παραπάνω παρουσιάζονται σε ένα βιογραφικό σημείωμα και αποδεικνύουν έμπρακτα πως υπάρχει αρχικό match με τη θέση εργασίας.

Ωστόσο, για την τελική ταυτοποίηση ενός υποψηφίου για τη θέση συνήθως απαιτείται και ένα σύνολο από soft ή people ή interpersonal skills όπως είναι γνωστά. Αναφέρονται συνήθως σε δεξιότητες, που είναι ελαστικές σε υποκειμενική ερμηνεία, και αφορούν κατά κύριο λόγο στην προσαρμοστικότητα, το ομαδικό πνεύμα, την αποτελεσματικότητα κάτω από πίεση, το time management και, την αφρόκρεμα των soft skills, την επικοινωνία.


Τι εννοούν τελικά οι εργοδότες όταν στις αγγελίες ζητούν «καλές επικοινωνιακές δεξιότητες»; Τι κρύβεται πίσω από την έννοια της επικοινωνίας στην επαγγελματική καθημερινότητα;

Μπορούμε να συνοψίσουμε τις αναγκαιότητες που προσπαθεί να καλύψει ένας εργοδότης στα παρακάτω:

Ξέρει ο υποψήφιος να αναγνωρίζει και να προσαρμόζεται σε διαφορετικό κοινό κάθε φορά; Αν γράφεις κάποιο email, αν παρουσιάζεις ένα project σε meeting, αν πρέπει να συνεργαστείς με κάποιο συνάδελφο από άλλο τμήμα της εταιρείας, αν πρέπει να μιλήσεις σε πελάτη, το να προσαρμόσεις το μήνυμα σου για να ταιριάξει στο κοινό σου είναι το πρώτο και βασικό συστατικό των «καλών επικοινωνιακών δεξιοτήτων». Η έννοια της επικοινωνίας είναι δυναμική. Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος «επικοινωνιακός γενικά» αλλά «ειδικά και μάλιστα ανάλογα με το μήνυμα που θέλει να επικοινωνήσει και επίσης εξειδικευμένα σχετικά με το δεκτή του». Για παράδειγμα, ένας IT manager προκειμένου να προωθήσει ένα project σε κάποιο στέλεχος πρέπει να το αναλύσει επαρκώς χωρίς να συμπεριλάβει τεχνικές λεπτομέρειες που θα είναι ακατανόητες από τον δεύτερο. Παράλληλα, ο ίδιος ΙΤ manager πρέπει να μπορεί να αναθέτει εργασίες, να οργανώνει και να ελέγχει τoυς developers της ομάδας του επικοινωνώντας με εξειδικευμένους τεχνικούς όρους.

Ξέρει να ακούει πραγματικά; Η σωστή ακρόαση και λήψη των μηνυμάτων σε έναν εργασιακό χώρο είναι το δεύτερο απαραίτητο στοιχείο που ζητούν οι εργοδότες και κρύβεται πίσω από το «καλές επικοινωνιακές δεξιότητες». Σε μία συζήτηση ή στην ανάγνωση ενός email, η ικανότητά μας να μην κάνουμε “mind reads” αλλά να προσπαθούμε πραγματικά να κατανοήσουμε τις πληροφορίες που ο πομπός θέλει να μεταδώσει είναι το κλειδί για την αποκωδικοποίηση των αναγκών των πελατών ή των συνεργατών μας. Πιο σημαντικά, είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο θα στηρίξουμε μια ενδεχόμενη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Ξέρει να χειρίζεται με επιδεξιότητα τον γραπτό λόγο; Τρίτο βασικό στοιχείο, που αρκετοί από τους υποψηφίους δεν αντιλαμβάνονται πως είναι εξαιρετικά σημαντικό, είναι οι δεξιότητες που αφορούν στη διαχείριση του γραπτού λόγου. Στην αγορά του σήμερα τα social media παίζουν καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις, τη διαμόρφωση εταιρικής εικόνας και τη διαχείριση κρίσεων. Διαμόρφωσαν εκ νέου τις απαιτήσεις των εργοδοτών. Πλέον, οι εργαζόμενοι πρέπει να μπορούν να παράγουν on-line social περιεχόμενο που είναι δομημένο συντακτικά, προφανώς δεν έχει ορθογραφικά λάθη και κυρίως είναι διαμορφωμένο κριτικά ώστε να επιτυγχάνεται ο επικοινωνιακός στόχος κάθε φορά. Χωρίς υπερβολή, αυτή η επιδεξιότητα κρίνεται επίσης από τα emails, τα presentations,τα reports και όλες τις γραπτές επικοινωνιακές μορφές που υπάρχουν στον εργασιακό χώρο. Τέλος, η ικανότητα να αντιλαμβάνεται ο υποψήφιος το πλαίσιο και τις συνθήκες της επικοινωνίας ώστε να επιλέγει formal ή non–formal λεξιλόγιο και εκφράσεις είναι εξίσου ουσιώδης.

Μπορεί να ταιριάξει στο κλίμα επικοινωνίας ενός εργασιακού χώρου; Η λεκτική επικοινωνία και κατά συνέπεια οι εργασιακές διαπροσωπικές σχέσεις επηρεάζουν πολύ την αποτελεσματικότητα μιας ομάδας ή ακόμα και ενός ολόκληρου οργανισμού. Η προσπάθεια για την επιδίωξη συναίνεσης, η ανάπτυξη θετικών ομαδικών συμπεριφορών, η ικανότητα ο υποψήφιος να είναι ευχάριστος με τους συνεργάτες και πιο σημαντικά με τους πελάτες είναι ακόμα μερικά κρυμμένα συστατικά πίσω από το «καλές επικοινωνιακές δεξιότητες».

Η μεγαλύτερη απορία των ατόμων που διεξάγουμε μαζί job search ή τους κοουτσάρω για κάποιο interview είναι «οκ, τώρα εγώ όλα αυτά πως θα αποδείξω ότι τα διαθέτω σαν δεξιότητα εάν δεν με προσλάβουν;».

Απαντάω κάθε φορά: «οι «καλές επικοινωνιακές δεξιότητες» ξεκινούν να ισχύουν και πριν την πρόσληψη και αποδεικνύονται από το βιογραφικό σημείωμα ή και το cover letter σου!»

Μιας και η καλή επικοινωνία είναι μια έννοια αφηρημένη και τυγχάνει διαφορετική ερμηνείας για κάθε άτομο που την προφέρει, την αποζητά ή τη ζήτα ως προϋπόθεση για πρόσληψη σε μία θέση εργασίας, δεν αρκεί να αναφέρει κάποιος στο βιογραφικό του «αποδεδειγμένες επικοινωνιακές δεξιότητες»!

Ο υποψήφιος αξιολογείται για το αν το βιογραφικό του είναι εξειδικευμένο στη θέση, για το αν έχει επιδεξιότητα στο γραπτό λόγο καθώς και για το αν έχει ερευνήσει την εταιρεία από το πώς έχει διαμορφώσει το cover letter (άρα συμπερασματικά ξέρει να τροποποιεί την επικοινωνιακή του προσέγγιση και να την εξειδικεύει σε διαφορετικό κοινό). Αυτό που επίσης είναι ουσιαστικό είναι πως η συνάφεια του βιογραφικού σημειώματος με τα όσα αναφέρει η αγγελία, αποδεικνύει πως ο υποψήφιος είναι πραγματικά καλός ακροατής! Κατανοεί ένα μήνυμα σε βάθος και απαντάει στοχευμένα.

Το βιογραφικό σημείωμα, το cover letter (αν χρειάζεται η θέση) ακόμα και το email στο οποίο το έχουμε επισυνάψει, είναι απόδειξη του πόσο καλά επικοινωνούμε.

Πηγή: http://www.vitagama.gr/2016/03/blog-post_13.html

Job Interview: H ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η στιγμή που δεν ξέρεις να απαντήσεις σε ερώτηση στο interview είναι από ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της προετοιμασίας σου. Συνήθως, είναι και σημαντικό μέρος του ονείρου που βλέπεις την προηγούμενη μέρα. Το όνειρο αυτό, σκηνοθετημένο από το ασυνείδητό σου, αν ήταν ταινία θα είχε τίτλο: «εκκωφαντική σιωπή τη μέρα της συνέντευξης».

Εσύ, ως πρωταγωνιστής, αμέσως μετά την ερώτηση που δεν έχει απάντηση, στέκεσαι ακίνητος. Το οξυγόνο στο δωμάτιο αρχίζει να λιγοστεύει και εύχεσαι να ξυπνήσεις ή έστω να σε ρουφήξει το βιογραφικό σου ή έστω να πει κάποιος «ΚΑΤ!» και να γυριστεί η σκηνή από την αρχή.

Αν σου δινόταν η ευκαιρία να γυρίσεις τη σκηνή από την αρχή, τι θα άλλαζες;

Μάλλον θα μάθαινες καλύτερα «τα λόγια σου» και θα προπονούσες τη φυσιολογία σου να μη σε προδώσει! Όταν πανικοβάλλεσαι, η φυσιολογία σου μεταμορφώνεται. Για παράδειγμα, η πίεση του αίματος σου αυξάνεται και η καρδιά σου χτυπά γρηγορότερα. Αντί να βιώσεις μια κατάσταση με έντονο stress, μπορείς να δεις τα πράγματα λίγο εργαστηριακά. Αυτό που έχει συμβεί είναι ότι δεν ξέρεις αυτόματα την απάντηση σε μία ερώτηση. Αναγνώρισέ το. Αποδέξου το. Και τέλος αναρωτήσου: «τώρα τι κάνω;».

Τι να μην κάνεις

Κάποιοι προκείμενου να τελειώσει η σιωπή-μαρτύριο επιλέγουν να πουν «δεν το ξέρω αυτό!». Κάποιοι άλλοι προτιμούν να κατασκευάσουν μία απάντηση. Και τα δύο έχουν μη επιθυμητά αποτελέσματα. Το πρώτο προδιαθέτει αρνητικά τη συνέχεια της συζήτησης και το δεύτερο είναι 99% αναγνωρίσιμο από τον εργοδότη ή το στέλεχος που διεξάγει τη συνέντευξη. Θυμήσου! Μπορεί να έχεις προετοιμαστεί εξαιρετικά για τη συνέντευξη, αλλά και ο συνομιλητής σου έχει εκπαιδευτεί πολύ περισσότερο στο να αναγνωρίζει ασάφειες στο λόγο σου ή σημεία που δεν συνάδουν με το βιογραφικό σου.

Τι να κάνεις
Ρώτα ξανά! Μπορεί η ερώτηση να είναι διατυπωμένη με τρόπο που δεν βοηθά το μυαλό σου να προσεγγίσει την απάντηση. Ζήτα διευκρινήσεις και εξέτασε την ερώτηση σε βάθος μέχρι να εντοπίσεις λεπτομέρειες που θα σε οδηγήσουν στον εντοπισμό της λύσης.

Ξεκίνα με το να περιγράφεις δυνατά όσα ξέρεις! Εάν γνωρίζεις κάτι σχετικό, μπορείς να αρχίσεις να το περιγράφεις, έτσι κερδίζεις χρόνο ώστε το μυαλό σου να ξεκινήσει τη διαδικασία βαθύτερης αποκωδικοποίησης της ερώτησης και να προσεγγίσει τη λύση στο πρόβλημα!

Ακόμα και να μην ξέρεις την απάντηση, μπορείς να περιγράψεις τα βήματα που θα ακολουθούσες για να λύσεις το πρόβλημα! Οι δύσκολες ερωτήσεις σε μία συνέντευξη εξυπηρετούν 2 σκοπούς. Αρχικά, διερευνούν τον τρόπο που σκέφτεται ο υποψήφιος και έπειτα εξετάζουν πως ανταποκρίνεται σε πιο απαιτητικές καταστάσεις. Τις περισσότερες φορές, ο τρόπος που ο υποψήφιος προσεγγίζει τη λύση είναι πιο σημαντικός από τη λύση καθ’ αυτή.

Αυτό που ουσιαστικά τίθεται εδώ, είναι κατά πόσο μπορείς να αναλάβεις πρωτοβουλία και διαθέτεις την επινοητικότητα να βρίσκεις λύσεις χωρίς την συνδρομή άλλων. Τέλος, ενώ προσπαθείς να εντοπίσεις φωναχτά τη λύση, μπορείς να παραδεχτείς πως δεν γνωρίζεις μία ολοκληρωμένη απάντηση. Αυτό αποδεικνύει πως είσαι ειλικρινής και διαφανής, πράγμα που συνήθως δίνει επιπλέον πόντους σε συμπάθεια!

Παρόλο που στο «τι να μην κάνεις» ήταν παραπάνω από ξεκάθαρο πως δεν πρέπει να δηλώσεις κατηγορηματικά πως δεν ξέρεις την απάντηση, υπάρχουν φορές που η προσπάθεια για να εντοπίσεις τη λύση κατά την διάρκεια της συνέντευξης είναι απαγορευτική! Αν για παράδειγμα η ερώτηση αφορά σε κάτι που απαιτούσε απομνημόνευση ή σχετίζεται με τον εννοιολογικό προσδιορισμό μιας λέξης, καλύτερα να παραδεχτείς πως δεν γνωρίζεις την απάντηση. Εδώ δεν μπορείς να προσεγγίσεις την απάντηση με βήματα και στρατηγικό σχεδιασμό, μιας και είναι κάτι που μάλλον αφορά σε γεγονότα, ορισμούς ή είναι θέμα μελέτης. Μπορείς όμως να πεις: «Είναι πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση αυτή! Ωστόσο λυπάμαι, γιατί δεν μου έρχεται η απάντηση στο μυαλό μου αυτή τη στιγμή. Σίγουρα θα το ψάξω μετά το τέλος της συνέντευξης!».

Πηγή: http://www.vitagama.gr/2016/03/job-interview-h.html